SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri derunin nazik olan bu iki kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz elan açalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı mesleklemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da enikonu önemlidir. Başkaca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak derunin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı biraz elan açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO derunin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu kondisyon değişikdır. SEO çdüzenışmaları elan saf icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer dürüstışı katkısızlar.
Bu iki kavram, derunerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise nişane elan ticari olduğu derunin derunerikler SEO çdüzenışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu saymak değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan esen evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.